Onze school

De Hofstee is een prettige school met een goed klimaat, gelegen op een centrale locatie, in de wijk “Hooghuis” in Etten-Leur. Dagelijks bezoeken ongeveer 480 kinderen, verdeeld over 19 groepen, onze school.

Vanuit onze onderwijsvisie streven we ernaar om ieder kind een veilige, aangename en sfeervolle omgeving aan te bieden. Bovendien beseffen we dat kinderen verschillende kwaliteiten hebben en dat we daar in ons onderwijs duidelijk en herkenbaar rekening mee moeten houden. In totaal werken 31 medewerkers aan deze uitdagende opdracht.

Het onderwijs wordt op een voor kinderen aantrekkelijke wijze aangeboden in uitdagende lokalen; een stimulerende omgeving die de motivatie tot leren verhoogt.

Belangrijke uitgangspunten van onze school zijn:

• het bevorderen van de zelfstandigheid van en de samenwerking tussen kinderen;
  • het bevorderen van de verantwoordelijkheid;
  • sociaal gedrag;
  • goede omgangsvormen zowel met volwassenen als kinderen;
  • het efficiënt omgaan met de lestijd;
  • duidelijke regels voor de kinderen;
  • goed contact tussen ouders en school.